Op … … 1972 startte het verhaal van ABM. Onder de naam BBM, ‘Bureau voor Bedrijfsadvies en Marketing’, werden de eerste activiteiten gestart in het kader van marktonderzoek en marktverkennende studies voor KMO’s. ABM blaast dit jaar dus 50 kaarsjes uit. Wat vliegt de tijd! We kijken graag eens terug op de afgelopen 50 jaren ABM.
De roots van ABM gaan terug tot het jaar 1972! Op 01 maart van dat jaar werd het Nationaal Instituut voor Vestigingsbeleid en Bedrijfsadvies op gericht (NIVB).
Het NIVB was actief binnen drie werkdomeinen: (1) het sociaal-economisch onderzoek, (2) het distributieplanologisch onderzoek en (3) het fundamenteel onderzoek.
Op 01 mei 1989 werd een naamsverandering doorgevoerd naar Bureau voor Bedrijfsadvies en Marketing (BBM).
De activiteitsterreinen werden verder uitgebouwd en verdiept.
Zo heeft het NIVB/BBM tussen 1972 en 1990 in diverse gemeenten zevenenvijftig distributieplanologische onderzoeken uitgevoerd.
BBM zorgde ook voor de onderbouw van het detailhandelsluik in het, in 1997 goedgekeurde, Ruimtelijk Structuurplan Vlaanderen.
Intussen vonden ook projectontwikkelaars en distributieondernemers steeds meer de weg naar BBM voor het uitvoeren van marktstudies en socio-economische onderzoeken (ook in het kader van de Wet op de Handelsvestigingen).

Op 1 maart 2000 werd de naamsverandering naar Adviesbureau Marketing en Onderzoek (ABM) doorgevoerd.

Sedert juli 2014 is ABM actief vanuit haar exploitatiezetel te Gent.

Op 1/7/2017 werd het kantoor van ABM te Hasselt geopend.

ABM lanceert z'n nieuwe huisstijl. Klaar om nog meer geschiedenis te schrijven, en te bouwen aan de omgeving van morgen!